UCHWAŁA NR XII/72/19

RADY MIASTA KOSTRZYN NAD ODRĄ

z dnia 24 października 2019 r.

w sprawie uchwalenia Programu Współpracy Miasta Kostrzyn nad Odrą z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata 2020 – 2021.

Na podstawie art. 5a ust. 2 i 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019r. poz. 688 tj. ze zm.) uchwala się, co następuje:

Rozdział 1.

Postanowienia ogólne

§ 1. 

1. Program obejmuje organizacje pozarządowe działające na rzecz Miasta Kostrzyn nad Odrą i jego mieszkańców.

2. Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa o:

1) Mieście – należy przez to rozumieć Miasto Kostrzyn nad Odrą;

2) Burmistrzu – należy przez to rozumieć Burmistrza Miasta Kostrzyn nad Odrą;

3) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;

4) działalności pożytku publicznego – należy przez to rozumieć działalność określoną w art. 3 ust. 1 ustawy;

5) organizacjach pozarządowych oraz innych podmiotach – należy przez to rozumieć organizacje i podmioty, o których mowa w art.3 ust.2 i ust.3 ustawy;

6) Programie – należy przez to rozumieć uchwałę Rady Miasta Kostrzyn nad Odrą w sprawie uchwalenia Programu Współpracy Miasta Kostrzyn nad Odrą z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami działalności pożytku publicznego;

7) stronie internetowej Miasta – należy przez to rozumieć adres internetowy www.kostrzyn.pl;

8) trybie pozakonkursowym – należy przez to rozumieć tryb zlecania realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym oraz innym podmiotom określony w art. 19a ustawy;

9) zadaniu priorytetowym - należy przez to rozumieć takie zadanie, które ma pierwszeństwo wśród innych zadań realizowanych przez Miasto i możliwe jest zlecenie jego realizacji organizacjom pozarządowym oraz innym podmiotom.

Rozdział 2.

Cel główny, cele szczegółowe i zasady współpracy

§ 2. Celem głównym Programu jest budowanie partnerstwa pomiędzy Miastem
a organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami, a służyć ma to rozpoznaniu potrzeb mieszkańców i ich zaspokajaniu oraz uaktywnieniu różnych środowisk w rozwiązaniu problemów lokalnych.

§ 3. 

1. Cel, o którym mowa w § 2, realizowany będzie poprzez następujące cele szczegółowe:

1) umacnianie świadomości społecznej poczucia odpowiedzialności za siebie, swoje otoczenie, wspólnotę lokalną oraz jej tradycję;

2) tworzenie warunków do zwiększenia aktywności społecznej;

3) budowanie społeczeństwa obywatelskiego poprzez aktywizację społeczności lokalnej;

4) prowadzenie nowatorskich i efektywnych działań na rzecz mieszkańców i ich otoczenia;

5) uzupełnianie działań Miasta w zakresie nieobejmowanym przez struktury samorządowe;

6) zwiększenie udziału mieszkańców w rozwiązywaniu lokalnych problemów;

7) wzmocnienie pozycji organizacji pozarządowych w realizacji zadań publicznych przez powierzanie i wspieranie realizacji tych zadań;

8) promocja organizacji pozarządowych działających w mieście;

9) stworzenie przyjaznego środowiska dla tworzenia i funkcjonowania organizacji pozarządowych;

10) rozwijanie różnorodnych form i metod dialogu obywatelskiego z mieszkańcami Miasta.

2. Cele szczegółowe wynikają z realizowanych przez Miasto Kostrzyn nad Odrą następujących programów sektorowych:

1) Strategia rozwiązywania problemów społecznych Miasta Kostrzyn nad Odrą na lata 2016 – 2026:

a) tworzenie warunków do wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży,

b) łagodzenie skutków ubóstwa,

c) wsparcie rodzin w wychowywaniu i edukacji dzieci i młodzieży,

d) poprawa bezpieczeństwa ekonomicznego rodzin,

e) zbudowanie systemu wsparcia dla rodzin mających trudności opiekuńczo – wychowawcze,

f) stworzenie systemu wsparcia dla osób starszych, niepełnosprawnych i chorych,

g) działanie na rzecz integracji społecznej osób starszych i niepełnosprawnych w środowisku lokalnym,

h) tworzenie warunków do wyrównywania szans edukacyjnych i wychowawczych dla dzieci i ludzi młodych pochodzących ze środowisk zagrożonych wykluczeniem społecznym,

i) prowadzenie działań profilaktycznych w zakresie przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu,

j) łagodzenie skutków wykluczenia społecznego;

2) Program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych:

a) prowadzenie profilaktycznej działalności edukacyjno - informacyjnej,

b) pomoc osobom uzależnionym i ich rodzinom,

c) łagodzenie skutków zdrowotnych i społecznych powstałych w wyniku uzależnień;

3) Program przeciwdziałania narkomanii na lata 2018 - 2020:

a) prowadzenie profilaktycznej działalności edukacyjno - informacyjnej,

b) wspieranie działań instytucji, organizacji pozarządowych i osób fizycznych, służących rozwiązywaniu problemów narkomanii;

4) Program przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar przemocy w rodzinie:

a) prowadzenie działalności informacyjno - edukacyjnej w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie,

b) wspieranie działań instytucji, organizacji pozarządowych i osób fizycznych służących rozwiązywaniu problemów związanych z przemocą w rodzinie;

5) Program wspierania rodziny na lata 2018 - 2020:

a) wspieranie rodziców w prawidłowym wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych,

b) alternatywne formy spędzania czasu wolnego – promocja sportu, kultury i rekreacji,

c) tworzenie warunków do wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży;

6) Program ochrony i promocji zdrowia:

a) zapobieganie skutkom chorób cywilizacyjnych;

7) Program ochrony zdrowia psychicznego na lata 2016 – 2020:

a) promowanie zdrowia psychicznego.

§ 4. Współpraca Miasta z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami odbywa się na zasadach:

1) pomocniczości – dążenie do poszerzania zakresu zadań zlecanych organizacjom pozarządowym oraz innym podmiotom oraz wspieranie działania organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów w zakresie, jaki jest niezbędny do efektywnej realizacji podejmowanych przez nie zadań publicznych;

2) suwerenności stron – zagwarantowanie niezależności, równości oraz autonomii podmiotów realizujących Program w granicach przyznanych przez prawo;

3) partnerstwa – podejmowanie działań we współpracy opartej na wzajemnym szacunku, rzetelności i zaufaniu oraz uznaniu równorzędności stron;

4) efektywności – realizowanie planowanych działań i dążenie do osiągania wspólnie określonych celów, podnoszenie efektów w zakresie wzajemnej współpracy oraz minimalizacji kosztów z tym związanych;

5) uczciwej konkurencji – podejmowanie działań opierających się na równych dla wszystkich stron i obiektywnych kryteriach, zasadach oraz prowadzenie działań (w szczególności dotyczących zlecania zadań publicznych) w sposób transparentny i przejrzysty;

6) jawności – zachowanie przejrzystości i transparentności podejmowanych działań oraz dostępu do informacji o działalności, realizowanych projektach, pozyskanych środkach finansowych, wewnętrznych zmianach itp.;

7) równości szans – dążenie do określenia i uwzględnienia potrzeb grup dyskryminowanych;

8) zrównoważonego rozwoju – dążenie do integrowania w czasie i przestrzeni działań politycznych, gospodarczych i społecznych, gwarantujących zachowanie równowagi przyrodniczej.

Rozdział 3.

Przedmiot, formy współpracy i sposób realizacji programu

§ 5. Przedmiotem współpracy Miasta i organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów jest wspólne wykonywanie zadań publicznych wymienionych w art. 4 ust. 1 ustawy w celu rozwoju przestrzeni i społeczności Miasta oraz zaspokajania istniejących potrzeb społecznych mieszkańców Kostrzyna nad Odrą.

§ 6. 

1. Współpraca Miasta z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami może odbywać się w szczególności w następujących formach:

1) współpraca w zakresie tworzenia polityk publicznych:

a) współtworzenie i konsultowanie projektów aktów normatywnych z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w dziedzinach dotyczących działalności statutowej danych organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów na podstawie uchwały określającej szczegółowy sposób konsultowania,

b) wzajemne informowanie się o planach, zamierzeniach i kierunkach działań, w szczególności prowadzenie i aktualizowanie Wykazu Organizacji Pozarządowych,

c) doradztwo i udzielanie pomocy merytorycznej organizacjom pozarządowym oraz innym podmiotom,

d) analiza sytuacji organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów;

2) współpraca w zakresie realizacji zadań publicznych:

a) zlecanie realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym oraz innym podmiotom poprzez otwarte konkursy ofert lub tryb pozakonkursowy,

b) udział przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów w opiniowaniu ofert w ramach otwartych konkursów ofert,

c) przygotowywanie i realizacja projektów partnerskich finansowanych ze środków zewnętrznych,

d) udzielanie rekomendacji i listów intencyjnych organizacjom pozarządowym oraz innym podmiotom współpracującym z Urzędem Miasta Kostrzyn nad Odrą, które ubiegają się o dofinansowanie projektów finansowanych z innych źródeł zewnętrznych,

e) realizacja przedsięwzięć z udziałem mieszkańców poprzez inicjatywę lokalną,

f) współpraca organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów z Urzędem Miasta Kostrzyn nad Odrą w procesie przygotowywania i realizacji innowacji społecznych;

3) infrastruktura współpracy i tworzenie warunków do społecznej aktywności:

a) współrealizacja inicjatyw organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów z radami osiedli,

b) udostępnianie lokali z miejskich zasobów lokalowych dla organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów i informowanie o możliwości pozyskania takich lokali,

c) obejmowanie patronatem Burmistrza przedsięwzięć podejmowanych przez organizacje pozarządowe oraz inne podmioty,

d) partnerstwo pozafinansowe między Miastem a organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami.

2. Realizacja zadnia publicznego może mieć formę wspierania wykonania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji lub powierzenia wykonania zadań publicznych w trybie określonym ustawą.

3. Wybór zlecenia realizacji zadań publicznych w trybie, o którym mowa w art. 11 ust. 2 ustawy lub w innym trybie określonym w odrębnych przepisach, następuje w sposób zapewniający wysoką jakość wykonania danego zadania.

4. Organizacje pozarządowe oraz inne podmioty mogą z własnej inicjatywy złożyć wniosek o realizację zadań publicznych zgodnie z art. 12 ustawy.

5. Dotacje nie mogą być wykorzystane na:

1) nabycie gruntów;

2) działalność gospodarczą;

3) pokrycie deficytu działalności organizacji;

4) wsteczne finansowanie projektów;

5) działalność polityczną i religijną.

§ 7. 

1. W ramach realizacji programu zostaną podjęte następujące działania:

1) przyjmowanie wskazówek oraz wniosków organizacji pozarządowych działających na rzecz mieszkańców Miasta, dotyczących realizowanych zadań, wyznaczania priorytetów i zgłaszania zapotrzebowania na środki finansowe, do uwzględnienia przy tworzeniu budżetua także programu Miasta na kolejne lata.

2) podejmowanie działań określonych w programie przez organy miasta przy pomocy komórek organizacyjnych Urzędu realizujących współpracę z organizacjami pozarządowymi zgodnie z kompetencjami określonymi w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu

2. Podmiotami realizującymi postanowienia Programu w zakresie współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami są w szczególności:

1) Rada Miasta Kostrzyn nad Odrą;

2) Burmistrz;

3) organizacje pozarządowe oraz inne podmioty posiadające siedzibę w Kostrzynie nad Odrą lub działające na rzecz mieszkańców Kostrzyna nad Odrą;

Rozdział 4.

Priorytetowe zadania publiczne

§ 8. Ustala się następujące zadania priorytetowe Miasta Kostrzyn nad Odrą w obszarach:

1. Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej:

1) szkolenie dzieci i młodzieży obejmujące prowadzenie zajęć treningowych i udział w obozach szkoleniowych z zakresu wybranych dyscyplin sportowych;

2) wspieranie organizacji zawodów, turniejów sportowych i imprez rekreacyjno-sportowych, różnych grup społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem osób niepełnosprawnych;

3) przeciwdziałanie zjawiskom wykluczenia społecznego i negatywnych zjawisk społecznych poprzez aktywny udział dzieci i młodzieży w zajęciach sportowych.

2. Przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym:

1) wspieranie działań profilaktycznych w zakresie zapobiegania używania alkoholu i innych substancji psychoaktywnych;

2) wspieranie przedsięwzięć zwalczających zjawiska patologii społecznej wśród mieszkańców Miasta zwłaszcza dzieci i młodzieży;

3) wspieranie działań na rzecz upowszechniania programów pomocy psychologicznej, psychoterapeutycznej dla osób dotkniętych przemocą w rodzinie;

4) wspieranie działalności środowisk abstynenckich;

5) przeciwdziałanie rozszerzaniu się postaw destrukcyjnych, agresywnych i aspołecznych wśród mieszkańców, poprzez prowadzenie profilaktyki i poradnictwa w środowisku osób zagrożonych;

6) wspieranie dodatkowych zorganizowanych form spędzania czasu wolnego dla dzieci oraz młodzieży ze środowisk zagrożonych alkoholizmem i patologiami społecznymi.

3. Pomoc społeczna, w tym pomoc rodzinom oraz osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób:

1) realizacja zadań w ramach programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, w tym m.in. poradnictwo psychologiczne, prawne, warsztaty dla dzieci i młodzieży, treningi umiejętności społecznych;

2) realizacja działań zmierzających do poprawy funkcjonowania osób zagrożonych wykluczeniem społecznym;

4. Ochrona i promocja zdrowia oraz działalność na rzecz osób niepełnosprawnych i osób w wieku emerytalnym:

1) promocja zdrowia psychicznego i zapobieganie zaburzeniom psychicznym;

2) opieka domowa nad osobami chorymi terminalnie oraz inne formy pomocy na rzecz przewlekle i nieuleczalnie chorych.

3) wspieranie działań wynikających z potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców Miasta, promocja zdrowia z elementami edukacji zdrowotnej;

4) wspieranie działań zmierzających do realizacji prawa osób niepełnosprawnych do pełnego uczestnictwa w życiu publicznym, społecznym, kulturalnym, artystycznym i sportowym.

5. Kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego:

1) wspieranie rozwoju i upowszechnianie kultury, sztuki, twórczości i przedsięwzięć artystycznych wzbogacających ofertę Miasta:

a) organizacja zajęć tańca nowoczesnego – rozwijanie pasji tanecznych wśród dzieci i młodzieży oraz seniorów,

b) warsztaty muzyczne – edukacja muzyczna rodzin. Rozwijanie pasji muzycznych wśród dzieci, młodzieży, dorosłych;

2) wspieranie organizacji uroczystych obchodów świąt narodowych, rocznic znaczących wydarzeń historycznych, oraz innych przedsięwzięć organizowanych w Mieście służących podtrzymywaniu tradycji narodowej, obywatelskiej i kulturowej.

6. Ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego, a także turystyki i krajoznawstwo:

1) edukacja ekologiczna – kształtowanie postaw przyjaznych środowisku (warsztaty, konkursy, prelekcje, happeningi, wycieczki rowerowe, spływy kajakowe itp.);

2) wspieranie akcji związanych z ochroną środowiska i przyrody oraz ochroną zwierząt:

a) prowadzenie schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Górzycy, ul. Robotnicza 17;

b) przedsięwzięcia związane z ochroną przyrody w zakresie pielęgnacji terenów prawnie chronionych.

7. Porządek i bezpieczeństwo oraz ratownictwo i ochrona ludności:

1) prowadzenie działań profilaktycznych i edukacyjnych dotyczących bezpieczeństwa na obszarach wodnych, polegających w szczególności na objęciu nadzorem miejsc niebezpiecznych, w tym miejsc zwyczajowo wykorzystywanych do kąpieli,

2) zapewnienie warunków do organizowania pomocy oraz ratowania osób, które uległy wypadkowi lub są narażone na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia.

Rozdział 5.

Okres obowiązywania Programu

§ 9. Program współpracy Miasta Kostrzyn nad Odrą z organizacjami pozarządowymi
i innymi podmiotami jest programem wieloletnim i będzie realizowany 
od dnia 1 stycznia 2020 roku do dnia 31 grudnia 2021 roku.

§ 10. 

1. Finansowanie zadań publicznych zleconych do realizacji organizacjom pozarządowym odbywa się w ramach budżetu Miasta uchwalonego na podstawie wieloletniego programu współpracy.

2. Planowana wysokość środków z budżetu Miasta w roku 2020 wynosi 575 000,00 zł, w roku 2021 - 610 000,00 zł.

Rozdział 6.

Sposób oceny realizacji Rocznego Programu

§ 11. 

1. Burmistrz Miasta Kostrzyn nad Odrą dokonuje oceny realizacji Programu w następujący sposób:

1) sprawdzenie i ocena realizacji zleconego organizacji zadania na podstawie złożonego sprawozdania końcowego;

2) ocena współpracy w formach określonych w § 6 ust. 1;

3) ocena realizacji celów Programu.

2. Mierniki efektywności Programu oparte są na informacji dotyczącej jego realizacji w ciągu ostatniego roku, a w szczególności:

1) liczbie organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów biorących udział w realizacji Programu,

2) liczbie osób zaangażowanych w realizację Programu,

3) liczbie osób, które były adresatami działań publicznych ujętych w Programie,

4) wysokości środków finansowych zaangażowanych przez organizacje pozarządowe oraz inne podmioty w realizację zadań publicznych ujętych w Programie.

3. Burmistrz Miasta składa Radzie Miasta sprawozdanie z realizacji Programu, przygotowane przez Wydział Oświaty, Kultury i Opieki, w terminie do dnia 31 maja 2020 roku oraz 31 maja 2021 roku.

Rozdział 7.

Sposób tworzenia Rocznego Programu oraz przebieg konsultacji

§ 12. 

1. Do 02 lipca 2019 r. – organizacje pozarządowe oraz inne podmioty działające na rzecz Miasta Kostrzyn nad Odrą i/ lub jego mieszkańców przesyłały propozycje priorytetowych zadań publicznych planowanych do zlecenia organizacjom pozarządowym oraz innym podmiotom w 2020 r.

2. Od 21.08.2019 r. do 04.09.2019 r. – trwały konsultacje społeczne projektu Programu na stronie internetowej Miasta Kostrzyn nad Odrą zgodnie z uchwałą Nr XLII/320/10 Rady Miasta Kostrzyn nad Odrą z dnia 17 czerwca 2010r. w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia konsultacji z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i innymi organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, dotyczących projektów aktów prawa miejscowego w zakresie działalności statutowej tych organizacji. Konsultacje prowadzone były w formie:

1) zgłaszania uwag i opinii drogą elektroniczną na wskazany w ogłoszeniu adres;

2) zgłaszania uwag i opinii pocztą tradycyjną na adres Urzędu Miasta Kostrzyn nad Odrą;

3) zgłaszania uwag i opinii osobiście w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Kostrzyn nad Odrą.

Do Urzędu wpłynęło 5 uwag zgłoszonych przez 5 organizacji pozarządowych.

Rozdział 8.

Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert

§ 13. 

1. Komunikaty o otwartym konkursie ofert oraz zapraszające do zgłaszania kandydatur na członków Komisji konkursowej w wybranych na lata 2020 i 2021 sferach zadań publicznych zamieszczane są na stronie internetowej Miasta, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu co najmniej raz w roku.

2. W komunikacie określa się kwalifikacje wymagane od kandydatów na członków Komisji konkursowej, niezbędne do oceny ofert w danej sferze działań pożytku publicznego.

3. Wybór członków Komisji konkursowej nastąpi na podstawie kwalifikacji kandydatów na jej członków w danej sferze działań pożytku publicznego.

4. Burmistrz w formie zarządzenia powołuje Komisję konkursową do ogłoszonego konkursu w celu opiniowania ofert złożonych przez organizacje pozarządowe.

5. W skład Komisji konkursowej wchodzą minimum dwie osoby wskazane przez organizacje pozarządowe oraz minimum dwóch przedstawicieli Burmistrza.

6. Komisja konkursowa może działać bez udziału osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 w przypadkach określonych w art. 15 ust. 2 da ustawy.

7. W pracach Komisji konkursowych mogą uczestniczyć z głosem doradczym tzw. eksperci –osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.

§ 14. 

1. Członek Komisji konkursowej przed zapoznaniem się z ofertami zobowiązany jest do złożenia pisemnego oświadczenia dotyczącego braku przesłanek dla jego wyłączenia ze składu Komisji konkursowej.

2. Niezłożenie powyższego oświadczenia lub złożenie oświadczenia potwierdzającego istnienie wymienionych w nim przesłanek (m.in. powiązanie z którymkolwiek z oferentów) skutkuje całkowitym wyłączeniem członka z prac Komisji konkursowej.

§ 15. 

1. Każde posiedzenie Komisji konkursowej jest protokołowane, ze szczególnym uwzględnieniem zapisów dotyczących ustaleń przez nią podjętych.

2. Protokoły posiedzeń, oświadczenia oraz inne dokumenty powstające w czasie prac Komisji konkursowych przechowywane są w prowadzonych zbiorach akt.

3. Udostępnianie indywidualnej karty opinii ofert może następować bez ujawnienia danych identyfikujących osobę oceniającą.

4. Wszyscy członkowie Komisji konkursowej mają prawo do wglądu w dokumentację stanowiącą podstawę jej pracy – zarówno podczas trwania posiedzeń, w okresie między posiedzeniami, jak i po zakończeniu procedury konkursowej.

5. W przypadku Komisji konkursowych składających się z parzystej liczby członków, kworum stanowi połowa składu komisji plus jedna osoba. Natomiast w przypadku nieparzystej liczby członków kworum stanowi połowa składu komisji, po zaokrągleniu liczby osób w górę.

§ 16. 

1. Za pracę każdej Komisji konkursowej odpowiedzialny jest Przewodniczący, którym jest przedstawiciel Urzędu Miasta Kostrzyn nad Odrą wskazany przez Burmistrza. W przypadku nieobecności Przewodniczącego zastępcą zostaje inny przedstawiciel Burmistrza, wskazany wcześniej przez Przewodniczącego.

2. Do wszystkich ofert podlegających opiniowaniu członkowie Komisji konkursowej załączają indywidualne karty opinii ofert.

3. Przewodniczący lub zastępca Przewodniczącego każdej Komisji konkursowej zobowiązani są do podpisania stanowiska Komisji konkursowej.

4. Przy opiniowaniu ofert uwzględnia się kryteria określone w ustawie i ogłoszeniu konkursowym.

5. Nie wszystkie oferty zaopiniowane pozytywnie przez Komisję konkursową muszą uzyskać środki finansowe z budżetu Miasta.

6. Ostatecznego wyboru najkorzystniejszych ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Burmistrz Miasta Kostrzyn nad Odrą.

7. W przypadku otrzymania przez organizację pozarządową lub inny podmiot dotacji w wysokości niższej niż wnioskowana, Wydział Oświaty, Kultury i Opieki wspólnie z tą organizacją lub innym podmiotem dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania.

8. Informacje o złożonych ofertach, o ofertach niespełniających wymogów formalnych, jak również o udzieleniu dotacji na realizację zadań, albo odmowie udzielenia dotacji podlegają udostępnieniu do publicznej wiadomości w formie wykazu umieszczonego w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy ogłoszeń Urzędu oraz na stronie internetowej.

9. Członek Komisji konkursowej zobowiązuje się do niepodejmowania współpracy finansowej z oferentem, który otrzymał dotację w wyniku rozstrzygnięcia danego konkursu. Zobowiązanie to jest ważne przez czas realizacji zadania publicznego.

§ 17. Dokumenty dotyczące prac Komisji konkursowej oraz zasady jej obsługi zostaną określone w zarządzeniu Burmistrza Miasta w sprawie procedowania przy zlecaniu zadań publicznych w trybie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Rozdział 9.

Przepisy końcowe

§ 18. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Kostrzyn nad Odrą.

§ 19. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Przewodniczący Rady Miasta

Marek Tatarewicz