INFORMACJA DOTYCZĄCA
NABORU OFERT W TRYBIE ART. 19a (TRYB BEZKONKURSOWY/ POZAKONKURSOWY/ UPROSZCZONY) W 2023 ROKU Pozakonkursowy tryb udzielania dotacji organizacjom pozarządowym i innym podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego Na podstawie art.
W ramach tej procedury spełnione muszą być następujące warunki: · wysokość dofinansowania lub finansowania zadania publicznego nie przekracza kwoty 10.000 zł · zadanie publiczne ma być realizowane w okresie nie dłuższym niż 90 dni, · łączna kwota środków finansowych przekazanych tej samej organizacji pozarządowej lub temu samemu podmiotowi wymienionemu w art. 3 ust.3 w trybie art. 19a ustawy nie może przekroczyć 20 000 zł w danym roku kalendarzowym. UWAGA! O przyznaniu środków decyduje każdorazowo Burmistrz Miasta Kostrzyna nad Odrą, biorąc pod uwagę celowość realizacji danego zadania oraz wysokość posiadanych środków finansowych. Złożenie prawidłowo wypełnionej oferty wraz z niezbędnymi załącznikami nie gwarantuje więc jego dofinansowania. WAŻNE !!! Ze względów organizacyjnych, prosimy o składanie ofert w opisanym wyżej trybie co najmniej 2 tygodnie przed rozpoczęciem planowanego zadania. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację w 2023 roku zadań w trybie art. 19a: a) Aktywizacja seniorów i osób niepełnosprawnych - 15 000 zł; b) Patrolowanie niebezpiecznych rejonów i kanałów oraz zabezpieczenie rzek w okresie wakacyjnym – 10 000 zł; c) Poprawa stanu fizycznego i psychicznego osób niepełnosprawnych. Koordynowanie działań na rzecz osób niepełnosprawnych – 2 000 zł; d) Ochrona przyrody oraz działanie proekologiczne na rzecz poprawy środowiska wodnego – 2 000 zł. Terminy realizacji zadań: od 01 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. Termin składania ofert: do 30 listopada 2023 r. lub wyczerpania środków budżetowych na realizację zadań w tym trybie. Ofertę należy wypełnić, a następnie podpisaną przez upoważnione osoby złożyć, w Biurze Obsługi Interesanta lub wysłać pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miasta Kostrzyn nad Odrą, ul. Graniczna 2, 66-470 Kostrzyn nad Odrą 1. Zlecenie realizacji zadania może nastąpić zgodnie z art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. 2. Oferta na realizację zadania publicznego składana jest na druku zgodnym ze wzorem określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu ds. Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 roku w sprawie uproszczonego wzoru oferty i uproszczonego wzoru sprawozdania z realizacji zadania publicznego (Dz. U. 2018 poz. 2055) oraz musi zawierać załącznik wymieniony w formularzu ofertowym (w przypadku gdy oferent nie jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia aktualnego wyciągu z innego rejestru lub ewidencji). Do oferty powinno się dołączyć: · STATUT · FORMULARZ UZUPEŁNIAJĄCY 3. W ramach zadania mogą być finansowane wydatki niezbędne do osiągnięcia celu zadania. 4. Burmistrz Miasta w terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych od dnia wpływu oferty uznając celowość realizacji zadania zamieszcza ofertę na okres 7 dni na tablicy ogłoszeń urzędu, na stronie internetowej oraz w Biuletynie Informacji Publicznej. 5. Uznanie celowości to pełne zaakceptowanie (w ujęciu merytorycznym i finansowym) zaproponowanego zadania. Za niecelową powinna być uznana oferta: 6. Po upływie terminu, o którym mowa w pkt. 4, po rozpatrzeniu zgłoszonych uwag organ podejmuje decyzję co do zawarcia umowy realizacji zadania publicznego i przekazuje oferentowi taką informację o rozstrzygnięciu. 7. W przypadku podjęcia decyzji co do wsparcia (dofinansowania) lub powierzenia (finansowania) realizacji zadania publicznego organ niezwłocznie zawiera z oferentem umowę. Do zawartych umów stosuję się zapisy art. 16-18 oraz przepisy wydane na podstawie art. 19 ustawy. 8. Po wykonaniu zadania publicznego organizacje pozarządowe oraz podmioty zrównane ustawy składają sprawozdanie końcowe z wykonania zadania na druku zgodnym ze wzorem określonym w załączniku nr 2 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu ds. Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 roku w sprawie uproszczonego wzoru oferty i uproszczonego wzoru sprawozdania z realizacji zadania publicznego. 9. W trakcie realizacji zadania obowiązują te same zasady jak dla zadań zleconych w trybie otwartego konkursu ofert (m.in. zawieranie aneksów, kontrole, przesuwanie środków między pozycjami kosztorysu itp.) 10. Oczekiwane rezultaty realizacji zleconych zadań: Rezultaty muszą być mierzalne. Akceptacja sprawozdania i rozliczenie dotacji polega na weryfikacji przez Urząd założonych w ofercie rezultatów i działań. Poza właściwym wydatkowaniem środków oraz właściwym ich udokumentowaniem NALEŻY OSIĄGNĄĆ ZAŁOŻONE REZULTATY. Zadanie uznaje się za rozliczone w przypadku osiągnięcia min. 80 % rezultatów(dla każdego osobno). 11. Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów do 20 %. 12. W przypadku umowy wsparcia(czyli wtedy kiedy oprócz dotacji z Miasta, organizacja wykazuje również inny wkład finansowy) obowiązek zachowania procentowego udziału dotacji, uważa się za zachowany, jeżeli procentowy udział dotacji nie zwiększy się o więcej niż 5%. Przekroczenie tego limitu, uważa się za pobranie dotacji w nadmiernej wysokości. 13. Oferent zobowiązuje się do zapewnienia prawidłowych, higienicznych i bezpiecznych warunków podczas realizacji zadania, w szczególności do dostosowania się do aktualnych zaleceń sanitarnych w związku z zagrożeniem związanym z COVID-19. 14. W związku ze zmianami w ustawie z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062 t.j. ze zm.), obowiązkiem każdej organizacji pozarządowej realizującego zadanie publiczne finansowane ze środków dotacji jest zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostępność musi być zapewniona co najmniej w minimalnym wymiarze, o którym mowa w art. 6 ww. ustawy. Dotyczy to także stron internetowych i aplikacji jakie będą wykorzystane do realizacji zadania, które spełniają wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.W indywidualnym przypadku, jeżeli organizacja lub podmiot zrównany nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 ustawy o dostępności, podmiot ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny,którypolega w szczególności na: zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnieniu wsparcia technicznego osobie ze szczególnymi potrzebami, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, lub wprowadzeniu takiej organizacji podmiotu publicznego, która umożliwi realizację potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w niezbędnym zakresie dla tych osób. 15. Konsultacji oraz informacji udziela Wydział Oświaty, Kultury i Opieki, ul. Graniczna 2, 66-470 Kostrzyn nad Odrą. 16. W sprawach nieujętych w ogłoszeniu, a dotyczących zlecania realizacji zadań publicznych mają zastosowanie właściwe przepisy powszechnie obowiązujące. __________________________ Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, iż: 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miasta Kostrzyn nad Odrą jest Burmistrz Miasta Kostrzyn nad Odrą, ul. Graniczna 2, 66-470 Kostrzyn nad Odrą. 2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Urzędu Miasta Kostrzyn nad Odrą, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl. 3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia procedury pozakonkursowego trybu udzielania dotacji organizacjom pozarządowym i innym podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego. 4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w zakresie związanym z realizacją celu, o którym mowa w pkt 3. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty do tego uprawnione w oparciu o przepisy prawa oraz podmioty, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych lub na podstawie udzielonej zgody. 5. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych. 6. Pani/Pana dane osobowe, z wyłączeniem danych osobowych udostępnianych dobrowolnie będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu. Dane podawane dobrowolnie będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania lub do wycofania przez Panią/Pana wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych. 7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W przypadku gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezgodne z prawem, ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzoru. 8. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. a) ww. Rozporządzenia. 9. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały automatycznemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu.