PROTOKÓŁ NR XX/08
z Sesji Rady Miasta Kostrzyn nad Odrą
odbytej 5 czerwca 2008 roku
XX Sesja Rady Miasta Kostrzyn nad Odrą została zwołana przez Przewodniczącego Rady Miasta Marka Tatarewicza.
W sesji Rady Miasta na ogólny stan 15 radnych, udział wzięło 15 radnych.
(listy obecności radnych oraz gości stanowią załączniki nr 1 do niniejszego protokołu).
W sesji udział wzięli Radni Rady Miasta :
1. Ryszard Andrys,
2. Aleksandra Bajor,
3. Adam Bogdański,
4. Bożena Gęzikiewicz,
5. Mieczysław Jaszcz,
6. Maria Kopertowska-Krawiec
7. Michał Kunt,
8. Stefania Martynowicz,
9. Maria Nowakowska,
10. Jerzy Sak,
11. Bogusław Samosionek,
12. Piotr Tadla,
13. Marek Tatarewicz,
14. Krzysztof Wojtala,
15. Antoni Żołna,
Ponadto w Sesji Rady Miasta udział wzięli:
1. Zbigniew Biedulski - Z-ca Burmistrza Miasta,
2. Grzegorz Tomczak - Wicestarosta Powiatu
3. Olgierd Kłaptocz - Prezes MZK Spółka z o.o,
4. Leszek Statkiewicz - Prezes KTBS Spółka z o.o,
5. Małgorzata Kosiewicz - Pełnomocnik Dyrektora NZOZ
6. Bogusław Drzewiecki - Likwidator SPZOZ,
7. Jacek Rakowski - Z-ca Komendanta Komisariatu Policji,
8. Andrzej Grzęda - Straż Graniczna,
9. Sergiusz Darłak - Komendant Straży Miejskiej,
10. Bogumiła Rybińska - Kierownika OPS,
11. Ewa Tomczak - Z-ca Dyrektora SP Nr 2,
12. Jarosław Szydełko - Dyrektor SP Nr 4,
13. Jan Moczulski - Dyrektor Gimnazjum Nr 1,
14. Halina Klepacka - Dyrektor Przedszkola Miejskiego Nr 2,
15. Zdzisław Garczarek - Dyrektor KCK,
16. Janina Rapacz - Skarbnik Miasta,
17. Marzena Brenk-Sułkowska - Naczelnik Wydz. OKiO,
18. Anna Wasielak - Naczelnik Wydz. GKiL
19. Agnieszka Żurawska-Tatała - Kierownik BIE,
20. Zbigniew Jakubowski - Kierownik Referatu IR
21. Edyta Kukier - radca prawny Urzędu Miasta,
Proponowany porządek obrad :
1. Sprawy regulaminowe
a) otwarcie sesji,
b) uchwalenie porządku obrad.
c) przyjęcie protokołu z sesji
2. Sprawozdanie z działalności Burmistrza.
3. Ocena bezpieczeństwa mieszkańców Kostrzyna nad Odrą – przyjęcie informacji przedstawionych przez Komisariat Policji, JRG PSP, Straż Graniczną, Straż Miejską i Wydział Gospodarki Komunalnej.
4. Strategia zagospodarowania przestrzennego miasta.
5. Informacja Likwidatora SPZOZ na temat procesu likwidacji szpitala, w tym wypłaty zaległych wynagrodzeń. Informacja Starostwa na temat bieżącego funkcjonowania NZOZ „.Szpital Leśny”.
6. Podjęcie uchwał w sprawach :
a) przyjęcia „Programu rozwoju budownictwa mieszkaniowego w Kostrzynie nad Odrą w latach 2008-2012 ze szczególnym uwzględnieniem budownictwa socjalnego” (druk nr 1)
b) współdziałania Miasta Kostrzyn nad Odrą z Powiatem Gorzowskim w zakresie budowy Regionalnego Centrum Edukacji Ponadgimnazjalnej w Kostrzynie nad Odrą (druk nr 2)
c) zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Kostrzynie nad Odrą ( druk nr 3).
d) ustalenia trybu udzielania z budżetu gminy oraz rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli i punktów przedszkolnych działających na terenie Miasta Kostrzyn nad Odrą (druk nr 4),
e) zmian w Budżecie Miasta Kostrzyn nad Odrą na 2008 rok(druk nr 5),
f) zawarcia umowy na dofinansowanie modernizacji miejskiego stadionu sportowego w Kostrzynie nad Odrą (druk nr 6).
g) wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wlkp. od rozstrzygnięcia nadzorczego Wojewody Lubuskiego z dnia 30 kwietnia 2008 r. (druk nr 7)
h) udzielenia bonifikaty od ceny lokali mieszkalnych (druk nr 8).
i) wprowadzenia na terenie miasta Kostrzyn nad Odrą czasowego zakazu sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych (druk nr 9),
j) zmian Budżetu i w Budżecie Miasta Kostrzyn nad Odra na 2008 rok (druk nr 10).
k) zlecenia Komisji Rewizyjnej zbadanie zasadności skargi mieszkańców bloku przy ul. Drzewickiej 28. (druk nr 11)
7. Interpelacje i wnioski radnych.
8. Sprawy różne.