UCHWAŁA NR XXVII/204/08
RADY MIASTA KOSTRZYN NAD ODRĄ
w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Kostrzyn nad Odrą na rok 2009.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 litera „d” i litera „i”, oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 165, art. 165a, art. 167 ust 2 pkt 5, art. 175 ust 1, art. 184 ust. 1 pkt 1-10 i pkt 12-15, ust. 2 pkt 1 i 2, ust. 3, art. 188 ust. 2 pkt 1,3 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1. Dochody budżetu miasta w wysokości 58.902.099 zł., zgodnie z załącznikiem nr 1, w tym:
1) dochody bieżące w wysokości 43.227.116 zł.
2) dochody majątkowe w wysokości 15.674.983 zł.
§ 2. 1.Wydatki budżetu miasta w 69.989.487 zł., zgodnie z załącznikiem nr 2, w tym:
1) wydatki bieżące w wysokości 41.352.346 zł
z tego na wydatki z tytułu:
a) wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń 17.222.443 zł.
b) dotacji 4.998.500 zł.
c) obsługi długu 560.000 zł.
d) poręczeń i gwarancji 1.107.450 zł.
2) wydatki majątkowe w wysokości 28.637.141 zł.
z tego na wydatki z tytułu:
a) dotacji 1.654.711 zł.
2.Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009 – 2011, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 3. 1. Przychody Budżetu ustala się w kwocie 21.005.755 zł. w tym:
1) z kredytów i pożyczek 20.859.755 zł.
w tym: na zadania realizowane z udziałem środków pochodzących z budżetu UE 13.670.647 zł.
2) spłaty pożyczek przez wspólnoty mieszkaniowe 146.000 zł.
2. Rozchody Budżetu ustala się w kwocie 9.918.367 zł. w tym:
1) spłata kredytów 216.600 zł.
2) spłata pożyczek otrzymanych na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu UE 8.055.767 zł.
3) wykup papierów wartościowych (obligacji) 1.500.000 zł.
4) udzielenie pożyczek dla wspólnot mieszkaniowych 146.000 zł.
3. Deficyt budżetu Miasta w kwocie 11.087.388 zł. pokryty zostanie z przychodów pochodzących z kredytów.
4. Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu Miasta, o którym mowa w ust. 1 i 2 zawiera załącznik Nr 5 do Uchwały.
§ 4. W budżecie tworzy się rezerwy w wysokości 1.010.000 zł. w tym:
1. Ogólna w wysokości 300.000 zł.
2. Celowa w wysokości 710.000 zł.
z przeznaczeniem na:
1) Zabezpieczenie realizacji projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej 100.000 zł.
2) Wydatki związane z oświatą 200.000 zł.
3) Realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego 10.000 zł.
4) Wydatki inwestycyjne 400.000 zł.
§ 5. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 6. 1.Ustala się dochody w kwocie 430.000 zł. z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 430.000 zł. na realizację zadań określonych w miejskim programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2.Ustala się wydatki w kwocie 10.000 zł. na realizację zadań określonych w miejskim programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7. Z kwoty dotacji określonej w § 2 ust 1 pkt 1 lit a, uchwały przeznacza się na:
1. Dotacje podmiotowe dla zakładów budżetowych kwotę 2.645.000,00 zł.
2. Dotacje podmiotowe dla miejskich instytucji kultury kwotę 1.751.000 zł.,
3. Dotację podmiotową dla niepublicznej jednostki systemu oświaty kwotę 155.000 zł.
4. Dotacje pozostałe na kwotę 447.500 zł.
§ 8. 1. Ustala się plan przychodów i wydatków dla zakładów budżetowych w kwocie: przychody – 4.079.980 zł., wydatki – 4.060.496 zł., zgodnie z załącznikiem nr 7.
2. Ustala się plan przychodów i wydatków dla dochodów własnych jednostek budżetowych w kwocie: przychody – 808.130 zł., wydatki – 808.130 zł., zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 9. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zgodnie z załącznikiem Nr 9, w wysokości:
1. Przychody – 200.000 zł.
2. Wydatki – 1.049.200zł.
§ 10. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1. pokrycie występującego w ciągu roku deficytu budżetu do kwoty 2.000.000 zł.
2. finansowanie planowanego deficytu budżetu do kwoty 21.500.000 zł.
3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów – do kwoty 10.000.000 zł.
§ 11. Upoważnia się Burmistrza Miasta do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego, deficytu budżetu do wysokości 2.000.000 zł.
2) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załącznikach nr 3 i nr 4,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku 2010 jest niezbędna dla zabezpieczenia ciągłości działania miasta i termin zapłaty upływa w 2010 roku na łączną kwotę 2.000.000 zł.
3) dokonywania zmian w budżecie, polegających na przeniesieniach w planie wydatków między zadaniami, paragrafami i rozdziałami w ramach działu.
4) udzielania w roku budżetowym pożyczek do łącznej kwoty 146.000 zł.
5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu miasta.
§ 12. Ustala się kwotę 2.000.000 zł., do której Burmistrz Miasta może samodzielnie zaciągać zobowiązania.
§ 13. Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Kostrzyn nad Odrą.
§ 14.Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.
Przewodniczący Rady Miasta
Marek Tatarewicz