Opis sprawy |
Wpis do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych następuje na podstawie art.28 ustawy z dnia 4 lutego 2011 roku o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U. z 2022r. Poz. 1324 ze zm.).
REJESTR BURMISTRZA: W pierwszej kolejności należy złożyć wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego przez Burmistrza Miasta Kostrzyn nad Odrą (załączony poniżej). REJESTR ŻŁOBKÓW, EMP@TIA: Po uzyskaniu numeru wpisu do ww. rejestru składany jest wniosek o wpis za pomocą systemu teleinformatycznego https://wnioski.mpips.gov.pl/ewnioski/index.eup?contrastVersion=0 Dokumentacja związana z wpisem, zmianą wpisu czy wykreśleniem przekazywana jest w formie elektronicznej za pomocą Emp@tii. |
Kogo dotyczy |
osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej |
Wymagane dokumenty |
REJESTR BURMISTRZA: wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego przez Burmistrza Miasta Kostrzyn nad Odrą (załączony poniżej). REJESTR ŻŁOBKÓW, EMP@TIA: Do wniosku o wpis do rejestru należy dołączyć w formie elektronicznej: - decyzję Komendanta Państwowej Straży Pożarnej , - decyzję Państwowego Inspektora Sanitarnego lub opinię burmistrza w przypadku klubu dziecięcego , - zaświadczenie o niekaralności (jeśli podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy jest osobą fizyczną) , - oświadczenie o dokonaniu opłaty za wpis lub potwierdzenie dokonania opłaty . Do wniosku dołącza się: - oryginały dokumentów w formie elektronicznej, - lub uwierzytelnione elektroniczne kopie dokumentów. Burmistrz Miasta wydaje zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru w terminie 7 dni od złożenia wniosku. Jeśli podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego albo wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem, Burmistrz Miasta odmawia dokonania wpisu żłobka lub klubu dziecięcego do Rejestru w drodze decyzji administracyjnej. |
Formularze/ Wnioski do pobrania |
REJESTR BURMISTRZA: wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego przez Burmistrza Miasta Kostrzyn nad Odrą (załączony poniżej). REJESTR ŻŁOBKÓW, EMP@TIA: Dokumenty (wniosek o wpis, wniosek o wykreślenie, informacja o zmianie danych zawartych w rejestrze ) składane są wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego (https://empatia.mpips.gov.pl/). Wnioski składane są zgodnie z wzorami określonymi przez ministra właściwego do spraw rodziny zamieszczonymi w systemie teleinformatycznym. W celu sprawdzenia zgodności danych, burmistrz miasta może żądać dodatkowych dokumentów. Przedstawienie tych dokumentów nie jest wymagane, w przypadku gdy burmistrz miasta może bezpłatnie uzyskać dostęp do danych. |
Opłaty |
Jednorazowa opłata za wpis do rejestru żłobków lub klubów dziecięcych prowadzonych na terenie Miasta Kostrzyn nad Odrą określona jest UCHWAŁĄ NR XXXV/290/18 RADY MIASTA KOSTRZYN NAD ODRĄ z dnia 25 stycznia 2018 r. w sprawie ustalenia opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych i wynosi 1000,00 zł. (Uchwałę załączono poniżej).
Wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy: GBS Barlinek 70 8355 0009 0024 2963 2000 0002 z dopiskiem w tytule wpłaty: opłata za wpis do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych |
Jednostka/ osoba odpowiedzialna |
Informacji na temat Rejestru Żłobków i Klubów Dziecięcych udziela Urząd Miasta Kostrzyn nad Odrą, Wydział Oświaty, Kultury i Opieki. Informacja tel.: 95 727 81 57 |
Miejsce składania dokumentów |
REJESTR BURMISTRZA: Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Kostrzyn nad Odrą, ul. Graniczna 2, 66-470 Kostrzyn nad Odrą REJESTR ŻŁOBKÓW, EMP@TIA: Złożenie dokumentów następuje w postaci elektronicznej wyłącznie za pomocą systemu teleinformatycznego https://wnioski.mpips.gov.pl/ewnioski/index.eup?contrastVersion=0 Wniosek opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP. |
Termin załatwienia sprawy |
Wydanie zaświadczenia o wpisie do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych następuje w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów.
|
Podstawa prawna |
Ustawa z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do 3 lat 3 (Dz.U. z 2022r. Poz. 1324 t.j. ze zm.). |
Tryb odwoławczy |
Od wydanej decyzji przysługuje Stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. |
Uwagi i dodatkowe informacje |
REJESTR BURMISTRZA, REJESTR ŻŁOBKÓW, EMP@TIA: Zasady dokonywania zmian w Rejestrze: W przypadku zmiany danych lub informacji zawartych w rejestrze podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do: 1) wystąpienia , w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian, do organu prowadzącego rejestr z wnioskiem o zmianę danych lub informacji - w przypadku danych lub informacji, o których mowa w art.27 ust.4 pkt 1-4 , 7 i 9 ustawy ; 2) dokonania zmian, w terminie 3 dni od dnia ich zaistnienia , za pośrednictwem systemu teleinformatycznego – w przypadku danych lub informacji, o których mowa w art.27 ust. 4 pkt 5, 6, 8 i 10 ustawy . Zasady wykreślania zarejestrowanych podmiotów z Rejestru: Wykreślenie z Rejestru następuje w przypadku: - złożenia przez podmiot wpisany do Rejestru wniosku o wykreślenie , - nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego, - przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym, - wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem. Rejestr Żłobków i klubów Dziecięcych publikowany jest na stronie: https://empatia.mpips.gov.pl/dla-swiadczeniobiorcow/rodzina/d3/rejestr-zlobkow-i-klubow# |