PROJEKT
UCHWAŁA NR z dnia Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” i lit. „i” oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 994), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217 ust. 1, art. 222 ust. 1 i 2, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 242, art. 258 ust. 1 pkt. 1, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych § 1 1. Określa się łączną kwotę planowanych dochodów budżetu w wysokości 98.935.915,00 zł, 1) dochody bieżące w kwocie 89.261.782,00 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w kwocie 0,00 zł, 2) dochody majątkowe w kwocie 9.674.133,00 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w kwocie 1.639.584,00 zł. zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały. 2. Określa się łączną kwotę planowanych wydatków budżetu w wysokości 112.830.423,00 zł, 1) wydatki bieżące w wysokości 89.215.936,00 zł, w tym wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w kwocie 3.000,00 zł, 2) wydatki majątkowe w wysokości 23.614.487,00 zł, w tym wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w kwocie 4.591.487,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2 do uchwały. § 2 W planie wydatków bieżących wyodrębnia się: 1) wydatki jednostek budżetowych w wysokości 60.725.639,00 zł, z tego: a) na wynagrodzenia i składki od nich naliczane kwotę 38.539.506,00 zł, b) na wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań kwotę 22.186.133,00 zł; 2) dotacje na zadania bieżące w wysokości 10.947.965,00 zł, 3) świadczenia na rzecz osób fizycznych w wysokości 16.949.703,00 zł, 4) wypłaty z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Miasto Kostrzyn nad Odrą w wysokości 110.000,00 zł, 5) wydatki na obsługę długu w wysokości 479.629,00 zł. § 3 Określa się planowany deficyt budżetowy w kwocie 13.894.508,00 zł, który zostanie sfinansowany przychodami pochodzącymi z wolnych środków oraz kredytów. § 4 1) Określa się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu w wysokości 16.250.000,00 zł. 2) Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu w wysokości 2.355.492,00 zł. 3) Przychody i rozchody budżetu określone zostały w załączniku Nr 3 do uchwały. § 5 Określa się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek na: 1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 2.000.000,00 zł, 2) finansowanie planowanego deficytu budżetu do kwoty 11.000.000,00 zł. § 6 1) Tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 200.000,00 zł. 2) Tworzy się rezerwy celowe w wysokości 690.000,00 zł, z przeznaczeniem na: a) wynagrodzenia i uposażenia w wysokości 100.000,00 zł, b) na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 251.000,00 zł, c) na wydatki inwestycyjne w wysokości 239.000,00 zł, d) na zabezpieczenie środków bieżących w projektach współfinansowanych z Funduszu Unii Europejskiej w wysokości 100.000,00 zł. § 7 W planie dochodów i planie wydatków budżetu wyodrębnia się: 1) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 16.068.207,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do uchwały, 2) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na mocy porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 7.000,00 zł, 3) dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 80.000,00 zł. § 8 Określa się dochody w wysokości 600.000,00 zł z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki w wysokości 600.000,00 zł na realizację zadań określonych w Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz wydatki w wysokości 6.000,00 zł w ramach zadań własnych na realizację zadań określonych w Programie Przeciwdziałania Narkomanii. § 9 Określa się dochody w wysokości 2.488.099,00 zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i wydatki nimi finansowane w kwocie 2.488.099,00 zł na podstawie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. § 10 Określa się dochody związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska i wydatki na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w wysokości 110.000,00 zł. § 11 Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy jednostkom należącym do sektora finansów publicznych i jednostkom spoza sektora finansów publicznych zawiera załącznik Nr 5 do uchwały. § 12 Plany dochodów rachunków dochodów jednostek, o których mowa w art. 223 ust. 1 ustawy o finansach publicznych oraz wydatków nimi finansowanych zawiera załącznik Nr 6 do uchwały. § 13 Upoważnia się Burmistrza do: 1) dokonywania zmian w planie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy w ramach działu, zmian w planie wydatków majątkowych w ramach działu, zmian w planie wydatków w ramach działu polegających na: zwiększeniu lub zmniejszeniu wydatków majątkowych z odpowiednią zmianą (zmniejszeniem lub zwiększeniem) wydatków bieżących w ramach działu, 2) zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 2.000.000,00 zł, 3) samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 3.000.000,00 zł, 4) lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy, 5) udzielania w roku budżetowym pożyczek z budżetu do kwoty 150.000,00 zł. § 14 Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Kostrzyn nad Odrą. § 15 Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2019 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego. Przewodniczący Rady Miasta
RADY MIASTA KOSTRZYN NAD ODRĄ
(t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2077), uchwala, co następuje:
z tego:
z tego: