Uwaga! Nowe formularze do "małych grantów"! – TRYB BEZKONKURSOWY (art. 19a UDPP)

Zgodnie z ostatnią nowelizacją Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (UDPP) do tzw. "małych grantów" powinny być uproszczone formularze oferty i sprawozdania. Wprowadza je rozporządzenie opublikowane 25 kwietnia 2016 r. Wzory te będą obowiązywać we wszystkich samorządach w Polsce.

Nowe formularze zaczynają obowiązywać od 10 maja, czyli wnioski składane od tego dnia powinny być przygotowane już na nowych wzorach.

Rozporządzenie określa:

  • uproszczony wzór oferty realizacji zadania publicznego, o którym mowa w art. 19a ust. ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, 
  • uproszczony wzór sprawozdania z realizacji zadania publicznego, o którym mowa w art. 19a ust. 1 ustawy o działalności pożytku.

WAŻNE! Do ofert, o których mowa w art. 19a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, złożonych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, stosuje się przepisy dotychczasowe (organizacje, które złożyły oferty na starych wzorach, sprawozdania również składają na starych wzorach).

DLA PRZYPOMNIENIA :

Na podstawie art.

W ramach tej procedury spełnione muszą być następujące warunki:

  • wysokość dofinansowania lub finansowania zadania publicznego nie przekracza kwoty 10.000 zł,
  • zadanie publiczne ma być realizowane w okresie nie dłuższym niż 90 dni,
  • łączna kwota środków finansowych przekazanych tej samej organizacji nie może przekroczyć 20 000 zł w danym roku kalendarzowym.

UWAGA! O przyznaniu środków decyduje każdorazowo Burmistrz Miasta Kostrzyna nad Odrą, biorąc pod uwagę celowość realizacji danego zadania oraz wysokość posiadanych środków finansowych. Złożenie prawidłowo wypełnionej oferty wraz z niezbędnymi załącznikami nie gwarantuje więc jego dofinansowania.

Od 10 MAJA 2016 R. oferty realizacji zadania publicznego składane są na uproszczonym wzorze formularza zgodnym z rozporządzeniem Ministra Rodziny,  Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 kwietnia 2016 r. (WAŻNE ! Każda strona oferty powinna być opatrzona podpisem osoby upoważnionej do reprezentowania Oferenta.).

Do oferty, zgodnie z załącznikiem nr 1 do w/w rozporządzenia, należy dołączyć:

  • kopię aktualnego odpisu z KRS, innego rejestru lub ewidencji,
  • formularz uzupełniający (dostępny w załącznikach poniżej)

W ciągu 7 dni roboczych od dnia wpłynięcia oferty do Biura Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Kostrzyn nad Odrą, oferta na okres 7 dni jest upubliczniona, tj. zamieszczona:

  • w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Kostrzyn nad Odrą;
  • na urzędowej tablicy ogłoszeń;
  •   na stronie internetowej Miasta Kostrzyn nad Odrą: www.kostrzyn.pl .

W terminie 7 dni od dnia upublicznienia oferty każdy może zgłosić do niej uwagi. Po rozpatrzeniu tych uwag zawierana jest z organizacją pozarządową umowa dotycząca realizacji zadnia publicznego.

WAŻNE !!!

Ze względów organizacyjnych, prosimy o składanie ofert w opisanym wyżej trybie

co najmniej 3 tygodnie przed rozpoczęciem planowanego zadania.