UCHWAŁA NR XXII/140/20

RADY MIASTA KOSTRZYN NAD ODRĄ

z dnia 17 grudnia 2020 r.

w sprawie uchwały budżetowej Miasta Kostrzyn nad Odrą na 2021 r.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” i lit. „i” oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2020 poz. 713 ze zm.), art. 89, art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 222 ust. 1 - 3, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 242, art. 243 ust.1 pkt 1-3, art. 258 ust. 1 pkt. 1, pkt 4 lit. a, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 869 ze zm.), uchwala, co następuje:

§ 1.  Określa się łączną kwotę planowanych dochodów budżetu w wysokości 120.060.089,00 zł,
z tego:

1) dochody bieżące w kwocie 109.732.489,00 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w kwocie 531.300,00 zł,

2) dochody majątkowe w kwocie 10.327.600,00 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w kwocie 3.470.000,00 zł.

zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały.

§ 2.  Określa się łączną kwotę planowanych wydatków budżetu w wysokości 132.625.436,00 zł,
z tego:

1. wydatki bieżące w wysokości 109.732.489,00 zł, w tym wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w kwocie 635.288,00 zł,

2. wydatki majątkowe w wysokości 22.892.947,00 zł, w tym

1) inwestycje i zakupy inwestycyjne, w wysokości 22.892.947,00 zł, z tego

a) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w kwocie 7.930.903,00 zł,

zgodnie z załącznikiem Nr 2 do uchwały.

§ 3.  W planie wydatków bieżących wyodrębnia się:

1) wydatki jednostek budżetowych w wysokości 67.649.661,00 zł, z tego:

a) na wynagrodzenia i składki od nich naliczane kwotę 43.747.253,00 zł,

b) na wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań kwotę 23.902.408,00 zł;

2)  dotacje na zadania bieżące w wysokości 11.994.134,00 zł,

3)  świadczenia na rzecz osób fizycznych w wysokości 29.111.647,00 zł,

4)  wypłaty z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Miasto Kostrzyn nad Odrą w wysokości 110.000,00 zł,

5)  wydatki na obsługę długu w wysokości 198.759,00 zł.

§ 4.  Określa się planowany deficyt budżetowy w kwocie 12.565.347,00 zł, który zostanie sfinansowany z kredytu oraz przychodami pochodzącymi z wolnych środków.

§ 5.  Określa się łączną kwotę planowanych przychodów i rozchodów budżetu:

1) przychody w wysokości 14.890.839,00 zł.

2) rozchody budżetu w wysokości 2.325.492,00 zł.

3) przychody i rozchody budżetu określone zostały w załączniku Nr 3 do uchwały.

§ 6.  Określa się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek na:

1)  pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 3.000.000,00 zł,

2)  finansowanie planowanego deficytu budżetu do kwoty 11.000.000,00 zł.

§ 7.  Tworzy się rezerwy budżetowe:

1) rezerwę ogólną w wysokości 133.000,00 zł.

2) rezerwy celowe w wysokości 870.000,00 zł, z przeznaczeniem na:

a)  wynagrodzenia i uposażenia w wysokości 100.000,00 zł,

b)  na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 330.000,00 zł,

c) na wydatki inwestycyjne w wysokości 390.000,00 zł,

d) na zabezpieczenie środków bieżących w projektach współfinansowanych z Funduszu Unii Europejskiej w wysokości 50.000,00 zł.

§ 8.  W planie dochodów i planie wydatków budżetu wyodrębnia się:

1)  dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 28.610.979,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do uchwały,

2)  dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na mocy porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 9.000,00 zł,

3)  dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 80.000,00 zł.

§ 9.  Określa się plany dochodów i wydatków budżetu związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu gminy wynikającymi z odrębnych ustaw:

1)  dochody w wysokości 700.000,00 zł z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki w wysokości 697.000,00 zł na realizację zadań określonych w Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, oraz wydatki w wysokości 3.000,00 zł na realizację zadań określonych w Programie Przeciwdziałania Narkomanii,

2)  dochody w wysokości 4.737.960,00 zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i wydatki nimi finansowane w kwocie 4.737.960,00 zł na podstawie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,

3)  dochody związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska i wydatki na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w wysokości 82.000,00 zł.

§ 10.  Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy jednostkom należącym do sektora finansów publicznych i jednostkom spoza sektora finansów publicznych zawiera załącznik Nr 5 do uchwały.

§ 11.  Plany dochodów rachunków dochodów jednostek, o których mowa w art. 223 ust. 1 ustawy o finansach publicznych oraz wydatków nimi finansowanych zawiera załącznik Nr 6 do uchwały.

§ 12.  Upoważnia się Burmistrza do:

1) dokonywania zmian w planie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy w ramach działu, zmian w planie wydatków majątkowych w ramach działu, zmian w planie wydatków w ramach działu polegających na: zwiększeniu lub zmniejszeniu wydatków majątkowych z odpowiednią zmianą (zmniejszeniem lub zwiększeniem) wydatków bieżących w ramach działu,

2) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,

3) zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 3.000.000,00 zł,

4) samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 4.000.000,00 zł,

5) lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,

6) udzielania w roku budżetowym pożyczek z budżetu do kwoty 120.000,00 zł.

§ 13.  Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Kostrzyn nad Odrą.

§ 14.  Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Przewodniczący Rady Miasta

Marek Tatarewicz

Pełny tekst uchwały wraz z załącznikami do pobrania poniżej