KI.USC.08.2021 - REJESTRACJA MAŁŻEŃSTW - WYDANIE ZAŚWIADCZENIA O MOŻNOŚCI PRAWNEJ DO ZAWARCIA MAŁŻEŃSTWA ZA GRANICĄ PRZEZ OBYWATELA POLSKIEGO LUB CUDZOZIEMCA ZAMIESZKAŁEGO W POLSCE NIE MAJĄCEGO OBYWATELSTWA ŻADNEGO PAŃSTWA
1. Wniosek o wydanie zaświadczenia o możności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą.
2. Osoba, która pozostawała już w związku małżeńskim powinna dopełnić obowiązku uaktualnienia stanu cywilnego:
-Jeżeli rozwód nastąpił za granicą, należy dopełnić formalności wpisania prawomocnego, zagranicznego orzeczenia rozwodowego w Urzędzie Stanu Cywilnego, w którym został sporządzony akt małżeństwa.
- Jeżeli zgon współmałżonka nastąpił za granicą, należy dokonać transkrypcji aktu zgonu. Wniosek o umiejscowienie aktu zgonu można złożyć do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego.
Ocena skuteczności orzeczenia zagranicznego sądu dokonana zostanie po przedłożeniu wymienionych dokumentów. W zależności od czasu jego wydania i kraju, z którego ono pochodzi, orzeczenie podlegać będzie skuteczności z mocy prawa (ex lege) lub będzie dopuszczane do obiegu prawnego na terenie RP po uprzednim jego uznaniu przez sąd okręgowy w kraju.
3. Pisemne zapewnienie o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa, złożone przed kierownikiem USC w kraju, a za granicą przed polskim konsulem.
4. Zaświadczenie o stanie cywilnym cudzoziemca, z którym ma być zawarte małżeństwo.
5. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
6. Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.
38 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia.
Opłatę skarbową należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Kostrzyn nad Odrą lub
za pośrednictwem bezgotówkowego terminala płatniczego w siedzibie Urzędu Miasta.
Na stronie internetowej Urzędu Miasta Kostrzyn nad Odrąwww.kostrzyn.plw zakładce Biuletynu
Informacji Publicznej znajduje się numer rachunku bankowego – konto podstawowe.
Urząd Stanu Cywilnego Kostrzyn nad Odrą
Urząd Stanu Cywilnego Kostrzyn nad Odrą
Bez zbędnej zwłoki.
Do Sądu Rejonowego właściwego ze względu na siedzibę Urzędu Stanu Cywilnego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia odmowy.
1. Wniosek o wydanie zaświadczenia można złożyć do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego lub konsula Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Ważność zaświadczenia opatrzona jest terminem 6 miesięcy. Po upływie tego terminu zaświadczenie traci moc.
1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz. U. z 2020 r. poz. 695 ze zm.)
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2020 poz. 1086. ze zm. )
ZAŁĄCZNIKI:
1. Klauzula informacyjna
Załączniki (2) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
8 - Karta Informacyjna - Zaświadczenie o zdolności prawnej (115.5kB) | ||
wniosek o wydanie zaświadczenia o zdolnosci prawnej (100.9kB) |
Metadane
Podmiot udostępniający: | Miasto Kostrzyn nad Odrą |
Źródło informacji: | USC- Małgorzata Laskowska |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Wojciech Bień |
Data wprowadzenia: | 2021-02-11 14:27:53 |
Opublikował: | Wojciech Bień |
Data publikacji: | 2021-02-11 14:29:50 |
Ostatnia zmiana: | 2021-02-11 14:30:10 |
Ilość wyświetleń: | 562 |