KI.EL.01.2021 - NADANIE NUMERU PESEL
Karta usługi publicznej KI.EL.01.2021
NADANIE NUMERU PESEL
Numer PESEL jest nadawany z urzędu dla:
1. obywateli polskich i cudzoziemców dokonujących zameldowania na pobyt stały lub pobyt czasowy
2. obywateli polskich zamieszkujących na terytorium RP i poza granicami RP – przy ubieganiu się o wydanie dowodu osobistego
Nr PESEL jest nadawany na wniosek – dla osób obowiązanych na podstawie odrębnych przepisów do posiadania nr PESEL – wniosek zawiera podstawę prawną upoważniającą do otrzymania numeru PESEL.
W przypadku braku miejsca zameldowania na pobyt stały albo na pobyt czasowy, organem właściwym do przyjęcia wniosku o nadanie nr PESEL jest organ gminy właściwy dla siedziby pracodawcy zatrudniającego
wnioskodawcę. W razie niemożności ustalenia właściwego organu gminy – organ gminy właściwy dla dzielnicy Śródmieście miasta stołecznego Warszawy.
Wniosek o nadanie nr PESEL może zostać złożony przez pełnomocnika – za pełnomocnictwo obowiązuje opłata skarbowa w kwocie 17,00 złotych, z opłat zwolnione są pełnomocnictwa udzielone: małżonkom, wstęnym, zstępnym oraz rodzeństwu.
Wymagane dokumenty:
– wypełniony wniosek o nadanie nr PESEL wg obowiązującego wzoru - dostępny na stanowisku ds. ewidencji ludności ul. Graniczna 2 (parter, pokój nr 1), w Biuletynie Informacji Publicznej w dziale: załatwianie spraw – zakładka "Ewidencja Ludności KI EL" oraz na stronie https://obywatel.gov.pl
– dowód osobisty lub paszport
– w celu ustalenia zgodności danych osobowych ujętych we wniosku z danymi osoby, zawartymi w aktach stanu cywilnego, wskazanym jest przedłożenie – do wglądu – aktów stanu cywilnego lub, w przypadku cudzoziemców, tłumaczeń (tłumacz przysięgły danego języka) aktów stanu cywilnego.
Miejsce załatwienia sprawy
Stanowisko ds. ewidencji ludności ul. Graniczna 2 – parter, pokój nr 1, tel. (+48) 95 7278 136, e-mail: zofia.milczarek@kostrzyn.um.gov.pl
Termin i sposób załatwienia sprawy
– nadawanie nr PESEL z urzędu – niezwłocznie
– nadawanie nr PESEL na wniosek – w terminie 7 dni
Organ wydaje pisemne powiadomienie w sprawie nadania numeru PESEL.
Odbiór powiadomienia następuje: osobiście, poprzez doręczenie pocztą lub doręczenie w postaci elektronicznej na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2015r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (ePUAP).
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 ze zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2019r. poz. 1000 ze zm.)
Ustawa z 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 346 ze zm.)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 4 stycznia 2012r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL (Dz. U. z 2015r. poz. 1984 ze zm.)
Opracowano: 2021.02.01. Sprawdzono: 2021.02.01. Zatwierdzono: 2021.02.01.
Zofia Milczarek Żaneta Skórska Anna Suska
Inspektor Z-ca Kierownika USC Sekretarz Miasta
Załączniki (2) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Podmiot udostępniający: | Miasto Kostrzyn nad Odrą |
Źródło informacji: | Żaneta Skórska |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Wojciech Bień |
Data wprowadzenia: | 2021-02-12 08:06:50 |
Opublikował: | Wojciech Bień |
Data publikacji: | 2021-02-12 08:14:41 |
Ostatnia zmiana: | 2021-02-12 08:19:59 |
Ilość wyświetleń: | 768 |