Karta usługi publicznej KI.EL.06.2021

WYDANIE ZAŚWIADCZENIA

Zaświadczenie wydaje się, jeżeli przepis prawa wymaga urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego oraz, gdy osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego.

Organy prowadzące rejestry mieszkańców, na wniosek zainteresowanej osoby złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, są obowiązane wydać zaświadczenie zawierające pełny odpis przetwarzanych danych dotyczących tej osoby. Zaświadczenie jest przekazywane, w zależności od żądania wnioskodawcy, w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. 3.

Zaświadczenie może mieć formę wydruku z systemu teleinformatycznego.

Miejsce załatwienia sprawy

Stanowisko ds. ewidencji ludności ul. Graniczna 2 – parter, pokój nr 1, tel. (+48) 95 7278 136, e-mail: zofia.milczarek@kostrzyn.um.gov.pl

Wymagane dokumenty:

– wniosek o wydanie zaświadczenia może zostać złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego (e-PUAP); powinien zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, jego adres zamieszkania, określenie żądanej treści, datę oraz podpis wnioskodawcy

– dowód osobisty lub paszport

– dowód wniesienia opłaty skarbowej

Termin załatwienia sprawy

Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni.

Sposób załatwienia sprawy

– organ wydaje zaświadczenie w formie pisemnej oraz w formie dokumentu elektronicznego, opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, jeżeli zażąda tego osoba ubiegająca się o zaświadczenie

– odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie

– odbiór zaświadczenia następuje osobiście, przez pełnomocnika, za pośrednictwem poczty lub za pośrednictwem platformy ePUAP

Opłaty za wydanie zaświadczenia

– opłata skarbowa w wysokości 17 złotych, którą można uiścić na miejscu przy użyciu karty płatniczej lub przelewem na konto Urzedu Miasta Kostrzyn nad Odrą: GBS Bank w Barlinku Oddział w Kostrzynie nad Odrą nr konta: 70 8355 0009 0024 2963 2000 0002

– nie podlega opłacie skarbowej wydanie zaświadczenia w sprawach określonych w art. 2 ustawy z 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2019r. poz. 1000 ze zm.)

Tryb odwoławczy

– odwołania kieruje się do Wojewody Lubuskiego – adres: Lubuski Urząd Wojewódzki ul. Jagiellończyka 8 66-400 Gorzów Wlkp., za pośrednictwem Burmistrza Miasta Kostrzyn nad Odrą w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 ze zm.)

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2020r. poz. 256 ze zm.)

Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2019r. poz. 1000 ze zm.)

Ustawa z 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne ( t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 346 ze zm.)

 

Opracowano: 2021.02.01. Sprawdzono: 2021.02.01. Zatwierdzono: 2021.02.01.

Zofia Milczarek                  Żaneta Skórska                   Anna Suska

Inspektor                   Z-ca Kierownika USC             Sekretarz Miasta