Karta usługi publicznej KI.EL.05.2021

ZAMELDOWANIE/WYMELDOWANIE W TRYBIE ADMINISTRACYJNYM

Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej dokonywane jest w przypadku braku możliwości zameldowania w trybie czynności materialotechnicznej poprzez przyjęcie zgłoszenia zameldowania.

Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej dokonywane jest na wniosek w sytuacji, gdy osoba opuściła miejsce dotychczasowgo pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu, w sposób trwały i dobrowolny lub względnie w wykonaniu orzeczenia sądu i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.

Wydanie decyzji w sprawie zameldowania/wymeldowania następuje po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego – podstawą do wydania decyzji są ustalenia faktyczne w zakresie:

– w postępowaniu o zameldowanie : fakt zamieszkiwania osoby pod określonym adresem i brak możliwości zameldowania np. osoba posiadająca tytuł porawny do lokalu/nieruchomości nie potwierdza pobytu na zgłoszeniu meldunkowym lub, gdy nikt nie posiada tytułu prawnego oraz wówczas, gdy występują wątpliwości w zakresie prawdziwości przedstawionych danych na zgłoszeniu meldunkowym

– w postępowaniu o wymeldowanie : fakt opuszczenia miejsca pobytu i brak realizacji obowiązku wymeldowania

Miejsce załatwienia sprawy

Stanowisko ds. ewidencji ludności ul. Graniczna 2 – parter, pokój nr 1, tel. (+48) 95 7278 136, e-mail: zofia.milczarek@kostrzyn.um.gov.pl

Wymagane dokumenty:

1. w postępowaniu administracyjnym o wymeldowanie:

- samodzielnie sporządzony wniosek osoby zainteresowanej

- oryginał dokumentu potwierdzającego posiadanie tytułu prawnego do lokalu/nieruchomości przez wnioskodawcę – do wglądu np. decyzja o przydziale, umowa najmu, notarialna umowa przeniesienia własności, wypis lub odpis z księgi wieczystej lub innym dokument, z którego wynika prawo do dysponowania lokalem lub nieruchomością.

2. w postępowaniu administracyjnym o zameldowanie:

- samodzielnie sporządzony wniosek osoby zainteresowanej

- wypełniony formularz meldunkowy:"zgłoszenie pobytu stałego", "zgłoszenie pobytu czasowego" – wg obowiązującego wzoru - dostępne na stanowisku ds. ewidencji ludności ul. Graniczna 2 (parter, pokój nr 1), w Biuletynie Informacji Publicznej w dziale: załatwianie spraw – zakładka "Ewidencja Ludności KI EL", na stronie https://obywatel.gov.pl

- do wglądu dowód osobisty lub paszport

- w stosunku do obywateli UE, obywateli Islandii, Norwegii i Szwajcarii do wglądu ważny dokument podróży lub inny dokument potwierdzajacy tożsamość i obywatelstwo

- w stosunku do obywateli pozostałych państw – do wglądu paszport oraz dokument potwierdzający uprawnienie do pobytu na terenie RP

Termin załatwienia sprawy

– w postępowaniu administracyjnym o wymeldowanie zależny od złożoności sprawy, zgodnie z prawem do 2 miesięcy

– w postępowaniu administracyjnym o zameldowanie – zgodnie z prawem w terminie miesiąca

Sposób załatwienia sprawy

przeprowadzenie postepowania wyjaśniającego i wydanie decyzji administracyjnej

Opłaty

– w przypadku wniosku o zameldowanie – brak opłaty

– w przypadku wniosku o wymeldowanie - opłata skarbowa w wysokości 10 złotych za wydanie decyzji, którą można uiścić na miejscu przy użyciu karty płatniczej lub przelewem na konto podstawowe: GBS Bank w Barlinku Oddział w Kostrzynie nad Odrą nr konta: 70 8355 0009 0024 2963 2000 0002

Tryb odwoławczy

Odwołanie kieruje się do Wojewody Lubuskiego – adres: Lubuski Urząd Wojewódzki ul. Jagiellończyka 8 66-400 Gorzów Wlkp., za pośrednictwem Burmistrza Miasta Kostrzyn nad Odrą w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 ze zm.)

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2020r. poz. 256 ze zm.)

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017r. poz. 2411)

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1000 ze zm.)

 

Opracowano: 2021.02.01. Sprawdzono: 2021.02.01. Zatwierdzono: 2021.02.01.

Zofia Milczarek                   Żaneta Skórska                          Anna Suska

Inspektor                      Z-ca Kierownika USC                  Sekretarz Miasta