Karta usługi publicznej KI.EL.03.2021

WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGO I CZASOWEGO

Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązana jest wymeldować się. Można wymeldować się z dotychczasowego miejsca pobytu dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.

Zgłoszenia wymeldowania dokonuje się osobiście lub za pośrednictwem pełnomocnika w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport lub złożyć zgłoszenie w formie dokumentu elektronicznego na formularzu na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej pod adresem: https://epuap.gov.pl, oraz na formularzu dostępnym na stronie https://obywatel.gov.pl pod warunkiem otrzymania urzędowego potwierdzenia odbioru.

Pełnomocnik dokonujący zgłoszenia wymeldowania przedkłada oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, a dokonując zgłoszenia za pośrednictwem e-usługi – elektroniczny dokument pełnomocnictwa uwierzytelniony Profilem Zaufanym ePUAP lub podpisem kwalifikowanym – osoby udzielającej pełnomocnictwa.

Zaświadczenie o wymeldowaniu jest wydawane na wniosek - opłata skarbowa w wysokości 17 złotych za wydanie zaświadczenia, którą można uiścić na miejscu przy użyciu karty płatniczej lub przelewem na konto podstawowe Urzędu Miasta Kostrzyn nad Odrą: GBS Bank w Barlinku Oddział w Kostrzynie nad Odrą nr konta: 70 8355 0009 0024 2963 2000 0002

(nie podlega opłacie skarbowej wydanie zaświadczenia w sprawach określonych w art. 2 Ustawy z 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2019r. poz. 1000 ze zm.).

Miejsce załatwienia sprawy

Stanowisko ds. ewidencji ludności ul. Graniczna 2 – parter, pokój nr 1, tel. (+48) 95 7278 136, e-mail: zofia.milczarek@kostrzyn.um.gov.pl

Wymagane dokumenty:

– wypełniony formularz zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego wg obowiązującego wzoru - dostępne na stanowisku ds. ewidencji ludności ul. Graniczna 2 (parter, pokój nr 1), w Biuletynie Informacji Publicznej w dziale: załatwianie spraw – zakładka "Ewidencja Ludności KI EL", na stronie https://obywatel.gov.pl

– dowód osobisty lub paszport.

Termin załatwienia sprawy

od ręki

Sposób załatwienia sprawy

wymeldowanie

Opłaty

brak

Tryb odwoławczy

brak

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 ze zm.)

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017r. poz. 2411)

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1000 ze zm.)

Ustawa z 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 346 ze zm.)

 

Opracowano: 2021.02.01. Sprawdzono: 2021.02.01. Zatwierdzono: 2021.02.01.

Zofia Milczarek                      Żaneta Skórska                            Anna Suska

Inspektor                           Z-ca Kierownika USC                  Sekretarz Miasta