UCHWAŁA NR XLIII/268/22
RADY MIASTA KOSTRZYN NAD ODRĄ
z dnia 20 grudnia 2022 r.
w sprawie uchwały budżetowej Miasta Kostrzyn nad Odrą na 2023 r.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” i lit. „i” oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2022 r.poz.559 tj. ze zmianami), art. 89, art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 243 ust.1 pkt 1-3, art. 258 ust. 1 pkt. 1, pkt 4 lit. a, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1634 tj. ze zmianami), art. 111, pkt 1 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2022 r. poz. 583 tj. ze zmianami), uchwala się, co następuje:
§ 1. Określa się łączną kwotę planowanych dochodów budżetu w wysokości 132.820.112,00, z tego:
1) dochody bieżące w kwocie 102.041.282,00 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w kwocie 240.000,00 zł,
2) dochody majątkowe w kwocie 30.778.830,00 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w kwocie 2.501.830,00 zł.
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały.
§ 2. Określa się łączną kwotę planowanych wydatków budżetu w wysokości 145.712.357,00 zł, z  tego:
1) wydatki bieżące w wysokości 106.720.357,00 zł, w tym wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w kwocie 60.000,00 zł,
2) wydatki majątkowe w wysokości 38.992.000,00 zł, w tym wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w kwocie 0 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do uchwały.
§ 3. W planie wydatków bieżących wyodrębnia się:
1) wydatki jednostek budżetowych w wysokości 82.918.062,00 zł, z tego:
a) na wynagrodzenia i składki od nich naliczane kwotę 53.011.810,00 zł,
b) na wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań kwotę 29.906.252,00 zł;
2) dotacje na zadania bieżące w wysokości 13.915.873,00 zł,
3) świadczenia na rzecz osób fizycznych w wysokości 9.491.422,00 zł,
4) wydatki na obsługę długu w wysokości 335.000,00 zł.
§ 4. Określa się planowany deficyt budżetowy w kwocie 12.892.245,00 zł, który zostanie sfinansowany z kredytu oraz przychodami pochodzącymi z wolnych środków.
§ 5. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów i rozchodów budżetu:
1) przychody w wysokości 15.187.737,00 zł.
2) rozchody budżetu w wysokości 2.295.492,00 zł.
3) przychody i rozchody budżetu określone zostały w załączniku Nr 3 do uchwały.
§ 6. Określa się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty  3.000.000,00 zł,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu do kwoty 10.418.000,00 zł.
§ 7. Tworzy się rezerwy budżetowe:
1) rezerwę ogólną w wysokości 200.000,00 zł.
2) rezerwy celowe w wysokości 730.000,00 zł, z przeznaczeniem na:
a) wynagrodzenia i uposażenia w wysokości 165.000,00 zł,
b) na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości  265.000,00 zł,
c) na wydatki inwestycyjne w wysokości 200.000,00 zł,
d) na zabezpieczenie środków bieżących w projektach współfinansowanych z
Funduszu Unii Europejskiej w wysokości 100.000,00 zł.
§ 8. W planie dochodów i planie wydatków budżetu wyodrębnia się:
1) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 9.059.673,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do uchwały,
2) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na mocy porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 8.000,00 zł,
3) dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 80.000,00 zł.
§ 9. Określa się plany dochodów i wydatków budżetu związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu gminy wynikającymi z odrębnych ustaw:
1) dochody w wysokości 709.000,00 zł z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki w wysokości 706.000,00 zł na realizację zadań określonych w Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, oraz wydatki w wysokości 3.000,00 na realizację zadań określonych w Programie Przeciwdziałania Narkomanii,
2) dochody w wysokości 6.986.400,00 zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i wydatki nimi finansowane w kwocie 6.986.400,00 zł na podstawie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
3) dochody związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska i wydatki na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w wysokości 70.100,00 zł.
4) dochody z Funduszu Przeciwdziałania Covid-19 w wysokości 10.800.000,00 zł i wydatki nimi finansowane w wysokości 10.800.000,00 zł
§ 10. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy jednostkom należącym do sektora finansów publicznych i jednostkom spoza sektora finansów publicznych zawiera załącznik Nr 5 do uchwały.
§ 11. Plany dochodów rachunków dochodów jednostek, o których mowa w art. 223 ust. 1 ustawy o finansach publicznych oraz wydatków nimi finansowanych zawiera załącznik Nr 6 do uchwały.
§ 12. Upoważnia się Burmistrza do:
1) dokonywania zmian w planie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy w ramach działu, zmian w planie wydatków majątkowych w ramach działu, zmian w planie wydatków w ramach działu polegających na: zwiększeniu lub zmniejszeniu wydatków majątkowych z odpowiednią zmianą (zmniejszeniem lub zwiększeniem) wydatków bieżących w ramach działu,
2) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
a) zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
b) zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
c) zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich.
3) zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 3.000.000,00 zł,
4) samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 5.000.000,00 zł,
5) lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
6) udzielania w roku budżetowym pożyczek z budżetu do kwoty 90.000,00 zł.
7) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków budżetu Miasta Kostrzyn nad Odrą na rok 2023, w tym dokonywania przeniesień wydatków między działami klasyfikacji budżetowej zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
§ 13. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Kostrzyn nad Odrą.
§ 14. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Przewodniczący Rady Miasta
Marek Tatarewicz

Pełny tekst uchwały w załączeniu