Uchwała Nr IV/22/07

Rady Miasta Kostrzyn nad Odrą

z dnia 8 lutego 2007 roku

w sprawie budżetu Miasta Kostrzyn nad Odrą na rok 2007

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 litera „d” oraz litera „i” ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 165, art. 175 ust 1, art. 184 ust. 1 pkt 1-10 i pkt 12-15, ust. 2 pkt 1 i 2, ust. 3, art. 188 ust. 2 pkt 1 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.) uchwala się, co następuje:

§ 1. Dochody budżetu miasta w wysokości 47.220.943zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.

§ 2. 1.Wydatki budżetu miasta w wysokości 47.360.989zł, w tym:

1) wydatki bieżące w wysokości

36.910.338zł

2) wydatki majątkowe w wysokości

10.450.651zł

zgodnie z załącznikiem nr 2

2.Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2007 – 2009, zgodnie
z załącznikiem nr 3.

3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 9.323.100zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.

§ 3. 1. Przychody Budżetu ustala się w kwocie

8.050.870zł

1) z kredytów i pożyczek

7.914.870zł

w tym: na prefinansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu UE

3.042.045zł

2) spłaty pożyczek przez wspólnoty mieszkaniowe

136.000zł

2. Rozchody Budżetu ustala się w kwocie

7.910.824zł

1) spłata kredytów

1.196.600zł

w tym: na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących  z budżetu UE

980.000zł

2) spłata pożyczek otrzymanych na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu UE

3.978.224zł

3) wykup papierów wartościowych (obligacji)

2.500.000zł

4) udzielenie pożyczek dla wspólnot mieszkaniowych

136.000zł

5) udzielenie pożyczek dla administracji na budowę osłon przy pojemnikach na odpady

100.000zł

3. Deficyt budżetu Miasta w kwocie 140.046zł pokryty zostanie z przychodów pochodzących z kredytów.

4. Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu Miasta, o których mowa w ust. 1 i 2 zawiera załącznik Nr 5 do Uchwały.

§ 4. W budżecie tworzy się rezerwy w wysokości 930.000zł, w tym:

1) Rezerwa ogólna w wysokości

300.000zł

a) wydatki bieżące

250.000zł

b) wydatki inwestycyjne

50.000zł

2) Rezerwa celowa w wysokości

630.000zł

a) wydatki bieżące

550.000zł

w tym na: - zabezpieczenie realizacji projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej

350.000zł

- odprawy i urlopy zdrowotne oraz awanse zawodowe w oświacie

200.000zł

b) wydatki inwestycyjne

80.000zł

w tym na: - zabezpieczenie realizacji projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej

80.000zł

§ 5. 1.Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.

2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem nr 7.

§ 6. 1.Ustala się dochody w kwocie 360.000zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 360.000zł na realizację zadań określonych w miejskim programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2.Ustala się wydatki w kwocie 10.000zł na realizację zadań określonych w miejskim programie przeciwdziałania narkomanii.

§ 7. 1.Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla zakładów budżetowych: przychody 3.140.446zł, wydatki 3.140.446zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.

2.Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody 663.875zł, wydatki 663.875zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.

§ 8. 1. Dotacje podmiotowe dla miejskich instytucji kultury na łączną kwotę 813.958zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.

2. Dotacje pozostałe na łączną kwotę 1.004.340zł z przeznaczeniem na:

1) dotacje celowe na zadania własne miasta realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych w kwocie 274.000zł,

2) dotacje na remonty SP ZOZ w kwocie 220.000zł,

3) pomoc finansową udzielaną między jst. w kwocie 510.340zł,

zgodnie z załącznikiem Nr 10.

§ 9. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:

1) przychody 784.131zł,

2) wydatki 828.931zł,

zgodnie z załącznikiem nr 11.

§ 10. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:

1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 2.000.000zł,

2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 8.000.000zł,

3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 6.000.000zł.

§ 11. Upoważnia się Burmistrza Miasta do:

1) zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 2.000.000zł,

2) zaciągania zobowiązań:

a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załącznikach nr 3 i nr 4;

b) z tytułu umów, których realizacja w roku 2008 jest niezbędna dla zabezpieczenia ciągłości działania miasta i termin upływa w 2008 roku na łączną kwotę 2.000.000zł;

3) dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,

4) udzielania w roku budżetowym pożyczek do łącznej kwoty 236.000zł,

5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu miasta.

§ 12. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2007 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta.
_____________________________________________

Wykaz załaczników do uchwały:

Załącznik nr 1 - DOCHODY BUDŻETU MIASTA KOSTRZYN NAD ODRĄ NA 2007 ROK
Załącznik nr 2 - WYDATKI BUDŻETU MIASTA KOSTRZYN NAD ODRĄ NA 2007 ROK
Załącznik nr 3 - LIMITY WYDATKÓW NA WIELOLETNIE PROGRAMY INWESTYCYJNE
Załącznik nr 4 - Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności
Załącznik nr 5 - PRZYCHODY I ROZCHODY BUDŻETU W 2007 ROKU
Załącznik nr 6 - Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2007 roku
Załącznik nr 7 - Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w 2007 roku
Załącznik nr 8 - Przychody i wydatki zakładów budżetowych na 2007 rok
Załącznik nr 9 - Dotacje podmiotowe w 2007 roku dla Instytucji Kultury
Załącznik nr 10 - Dotacje pozostałe w 2007 roku
Załącznik nr 11 - Przychody i wydatki gminnego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej w 2007 roku