PROTOKÓŁ NR   XX/08

z  Sesji Rady Miasta Kostrzyn nad Odrą  

odbytej  5 czerwca 2008 roku

 

XX Sesja Rady Miasta Kostrzyn nad Odrą  została zwołana przez Przewodniczącego  Rady Miasta Marka Tatarewicza.

W sesji Rady Miasta na ogólny stan 15 radnych, udział wzięło 15 radnych.

(listy obecności radnych oraz gości stanowią załączniki nr 1 do niniejszego protokołu).

W sesji udział wzięli Radni Rady Miasta :

1.      Ryszard Andrys,

2.      Aleksandra Bajor,

3.      Adam Bogdański,

4.      Bożena Gęzikiewicz,

5.      Mieczysław Jaszcz,

6.      Maria Kopertowska-Krawiec

7.      Michał Kunt,

8.      Stefania Martynowicz,

9.      Maria Nowakowska,

10. Jerzy Sak,

11. Bogusław Samosionek,

12. Piotr Tadla,

13. Marek Tatarewicz,

14. Krzysztof Wojtala,

15. Antoni Żołna,

 

Ponadto w Sesji Rady Miasta udział wzięli:

1.      Zbigniew Biedulski                 - Z-ca Burmistrza Miasta,

2.      Grzegorz Tomczak                 - Wicestarosta Powiatu

3.      Olgierd Kłaptocz                    - Prezes MZK Spółka z o.o,

4.      Leszek Statkiewicz                - Prezes KTBS Spółka z o.o,

5.      Małgorzata Kosiewicz            - Pełnomocnik Dyrektora NZOZ

6.      Bogusław Drzewiecki             - Likwidator SPZOZ,

7.      Jacek Rakowski                      - Z-ca Komendanta Komisariatu Policji,

8.      Andrzej Grzęda                      - Straż Graniczna,

9.      Sergiusz Darłak                      - Komendant Straży Miejskiej,

10. Bogumiła Rybińska                  - Kierownika OPS,

11. Ewa Tomczak                          - Z-ca Dyrektora SP Nr 2,

12. Jarosław Szydełko                   - Dyrektor SP Nr 4,

13. Jan Moczulski                           - Dyrektor Gimnazjum Nr 1,

14. Halina Klepacka                       - Dyrektor Przedszkola Miejskiego Nr 2,

15. Zdzisław Garczarek                 - Dyrektor KCK,

16. Janina Rapacz                         - Skarbnik Miasta,

17. Marzena Brenk-Sułkowska      - Naczelnik Wydz. OKiO,

18. Anna Wasielak                        - Naczelnik Wydz. GKiL

19. Agnieszka Żurawska-Tatała    - Kierownik BIE,

20. Zbigniew Jakubowski              - Kierownik Referatu IR

21. Edyta Kukier                            - radca prawny Urzędu Miasta,

 

Proponowany porządek obrad :

1.      Sprawy  regulaminowe

a)     otwarcie sesji,

b)     uchwalenie porządku obrad.

c)     przyjęcie protokołu z sesji

2.      Sprawozdanie z działalności Burmistrza.

3.      Ocena bezpieczeństwa mieszkańców Kostrzyna nad Odrą – przyjęcie informacji przedstawionych przez Komisariat Policji, JRG PSP, Straż Graniczną, Straż Miejską i Wydział Gospodarki Komunalnej.

4.      Strategia zagospodarowania przestrzennego miasta.

5.      Informacja Likwidatora SPZOZ na temat  procesu likwidacji szpitala, w tym wypłaty zaległych wynagrodzeń. Informacja Starostwa na temat bieżącego funkcjonowania  NZOZ „.Szpital Leśny”.

6.      Podjęcie uchwał w sprawach :

a)     przyjęcia „Programu rozwoju budownictwa mieszkaniowego w Kostrzynie nad Odrą w latach 2008-2012 ze szczególnym uwzględnieniem budownictwa socjalnego” (druk nr 1)

b)  współdziałania Miasta Kostrzyn nad Odrą z Powiatem Gorzowskim w zakresie budowy Regionalnego Centrum Edukacji Ponadgimnazjalnej w Kostrzynie nad Odrą (druk nr 2)

c)     zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Kostrzynie nad Odrą ( druk nr 3).

d)    ustalenia trybu udzielania z budżetu gminy oraz rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli i punktów przedszkolnych  działających na terenie Miasta Kostrzyn nad Odrą (druk nr 4),

e)     zmian w Budżecie Miasta Kostrzyn nad Odrą na 2008 rok(druk nr 5),

f)      zawarcia umowy na dofinansowanie modernizacji miejskiego stadionu sportowego w Kostrzynie nad Odrą (druk nr 6).

g)    wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wlkp. od rozstrzygnięcia nadzorczego Wojewody Lubuskiego z dnia 30 kwietnia 2008 r. (druk nr 7)

h)    udzielenia bonifikaty od ceny lokali mieszkalnych (druk nr 8).

i)      wprowadzenia na terenie miasta Kostrzyn nad Odrą czasowego zakazu sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych (druk nr 9),

j)      zmian Budżetu i w Budżecie Miasta Kostrzyn nad Odra na 2008 rok                (druk nr 10).

k)    zlecenia Komisji Rewizyjnej zbadanie zasadności skargi mieszkańców bloku przy  ul. Drzewickiej 28. (druk nr 11)

7.      Interpelacje i wnioski radnych.

8.      Sprawy różne.

 Pełny tekst protokołu w załączeniu