PROJEKT

UCHWAŁA NR
RADY MIASTA KOSTRZYN NAD ODRĄ

z dnia

 w sprawie uchwały budżetowej Miasta Kostrzyn nad Odrą na 2019 r. 

            Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” i lit. „i” oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 994), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217 ust. 1, art. 222 ust. 1 i 2, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 242, art. 258 ust. 1 pkt. 1, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
 (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2077), uchwala, co następuje: 

§ 1

1.      Określa się łączną kwotę planowanych dochodów budżetu w wysokości 98.935.915,00 zł,
z tego:

1)      dochody bieżące w kwocie 89.261.782,00 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w kwocie 0,00 zł,

2)      dochody majątkowe w kwocie 9.674.133,00 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w kwocie 1.639.584,00 zł.

zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały.

2. Określa się łączną kwotę planowanych wydatków budżetu w wysokości 112.830.423,00 zł,
     z  tego:

1)      wydatki bieżące w wysokości 89.215.936,00 zł, w tym wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w kwocie 3.000,00 zł,

2)      wydatki majątkowe w wysokości 23.614.487,00 zł, w tym wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w kwocie 4.591.487,00 zł,

zgodnie z załącznikiem Nr 2 do uchwały.

§ 2

W planie wydatków bieżących wyodrębnia się:

1)      wydatki jednostek budżetowych w wysokości 60.725.639,00 zł, z tego:

a)         na wynagrodzenia i składki od nich naliczane kwotę 38.539.506,00 zł,

b)        na wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań kwotę 22.186.133,00 zł;

2)   dotacje na zadania bieżące w wysokości 10.947.965,00 zł,

3)   świadczenia na rzecz osób fizycznych w wysokości 16.949.703,00 zł,

4)   wypłaty z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Miasto Kostrzyn nad Odrą w wysokości 110.000,00 zł,

5)   wydatki na obsługę długu w wysokości 479.629,00 zł.

§ 3

Określa się planowany deficyt budżetowy w kwocie 13.894.508,00 zł, który zostanie sfinansowany  przychodami pochodzącymi z wolnych środków oraz kredytów.

§ 4

1)      Określa się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu w wysokości 16.250.000,00 zł.

2)      Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu w wysokości 2.355.492,00 zł.

3)      Przychody i rozchody budżetu określone zostały w załączniku Nr 3 do uchwały.

§ 5

Określa się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek na:

1)  pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 2.000.000,00 zł,

2)  finansowanie planowanego deficytu budżetu do kwoty 11.000.000,00 zł.

§ 6

1)      Tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 200.000,00 zł.

2)      Tworzy się rezerwy celowe w wysokości 690.000,00 zł, z przeznaczeniem na:

a)      wynagrodzenia i uposażenia w wysokości 100.000,00 zł,

b)      na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 251.000,00 zł,

c)      na wydatki inwestycyjne w wysokości 239.000,00 zł,

d)      na zabezpieczenie środków bieżących w projektach współfinansowanych z Funduszu Unii Europejskiej w wysokości 100.000,00 zł. 

§ 7

W planie dochodów i planie wydatków budżetu wyodrębnia się:

1)  dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 16.068.207,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do uchwały,

2)  dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na mocy porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 7.000,00 zł,

3)  dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 80.000,00 zł.

§ 8

Określa się dochody w wysokości 600.000,00 zł z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki w wysokości 600.000,00 zł na realizację zadań określonych w Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz wydatki w wysokości 6.000,00 zł w ramach zadań własnych na realizację zadań określonych w Programie Przeciwdziałania Narkomanii.

§ 9

Określa się dochody w wysokości 2.488.099,00 zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i wydatki nimi finansowane w kwocie 2.488.099,00 zł na podstawie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

§ 10

Określa się dochody związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska i wydatki na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w wysokości 110.000,00 zł.

§ 11

Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy jednostkom należącym do sektora finansów publicznych i jednostkom spoza sektora finansów publicznych zawiera załącznik Nr 5 do uchwały.

§ 12

Plany dochodów rachunków dochodów jednostek, o których mowa w art. 223 ust. 1 ustawy o finansach publicznych oraz wydatków nimi finansowanych zawiera załącznik Nr 6 do uchwały.

§ 13

Upoważnia się Burmistrza do:

1)   dokonywania zmian w planie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy w ramach działu, zmian w planie wydatków majątkowych w ramach działu, zmian w planie wydatków w ramach działu polegających na: zwiększeniu lub zmniejszeniu wydatków majątkowych z odpowiednią zmianą (zmniejszeniem lub zwiększeniem) wydatków bieżących w ramach działu,

2)   zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 2.000.000,00 zł,

3)   samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 3.000.000,00 zł,

4)   lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,

5)   udzielania w roku budżetowym pożyczek z budżetu do kwoty 150.000,00 zł.

§ 14

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Kostrzyn nad Odrą.

§ 15

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2019 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego. 

Przewodniczący Rady Miasta